Threads için çanlar çalıyor: Ortalama kullanım mühleti 2,9 dakikaya düştü

Meta’nın Twitter rakibi uygulaması Threads, kullanıcıları elinde tutmakta zorlanıyor.

Pazar araştırma firmaları Similarweb ve Sensor Tower’ın bilgileri, Twitter’ın idaresini çevreleyen kaosun yarattığı açıklıktan faydalanmaya çalışan Meta’nın karşılaştığı zorlukları belirtti.

Sensor Tower’a nazaran 31 Temmuz itibariyle Threads’in günlük etkin kullanıcı sayısı lansmana kıyasla %82 azaldı ve her gün yalnızca sekiz milyon kullanıcı uygulamaya erişiyor. Sensor Tower’a nazaran bu sayı, günlük etkin kullanıcı sayısının yaklaşık 44 milyona ulaştığı uygulamanın piyasaya sürülmesinin sonraki gününden bu yana görülen en düşük sayı.

Sensor Tower, insanların uygulamayı daha az sıklıkta açtığını ve orada daha az vakit geçirdiğini de kelamlarına ekledi.

KULLANICILAR BİRİNCİ GÜN ORTALAMA 19 DAKİKA MÜHLET GEÇİRDİ

Şirketin bildirdiğine nazaran, Threads kullanıcıları birinci gün uygulamayı ortalama 14 sefer açtı ve ortalama 19 dakikalarını uygulamada gezinerek geçirdi. Lakin ay sonunda bu sayılar keskin bir düşüş gösterdi.

SÜRE 2,9 DAKİKAYA KADAR GERİLEDİ

Sensor Tower’da kıdemli analist Abe Yousef, 1 Ağustos itibariyle Threads’in günlük ortalama harcama müddetinin günde yalnızca 2,9 dakikaya düştüğünü ve insanların uygulamayı kullanarak günde yalnızca 2,6 oturum açtığını söyledi.

En sert düşüş Threads’in lansmanından çabucak sonraki iki hafta içinde gerçekleşti. Fakat yeni datalar düşüşün nasıl devam ettiğini ve etmekte olduğunu gösteriyor.

DÜŞÜŞ HER GÜN DEVAM EDİYOR

Sensor Tower’a nazaran Threads’in günlük etkin kullanıcı sayısı her gün yaklaşık %1 oranında düşmeye devam ediyor.

Şirketin geçen ayki yarar davetinde konuşan Meta CEO’su Mark Zuckerberg, uygulama konusunda “oldukça iyimser” olduğunu söyledi.

“TOPLULUĞU BÜYÜTMEYE ODAKLANACAĞIZ”

Zuckerberg, “İlk günden itibaren eşi gibisi görülmemiş bir büyüme kaydettik ve daha da kıymetlisi her gün beklediğimden daha fazla insanın geri geldiğini görüyoruz. Artık de elimizde tutmaya ve temel ögeleri geliştirmeye odaklandık. Bundan sonra da topluluğu mümkün olduğunu düşündüğümüz ölçekte büyütmeye odaklanacağız.” diye konuşmuştu.

Threads, kullanıcılar ile kısıtlı özelliklerle buluştu ve daha sonra aksi kronolojik içerik akışı, uygulamanın masaüstü sürümü ve direkt iletiler üzere çok talep edilen araçları ekleme kelamı verdi.

10 Temmuz’da Zuckerberg, 100 milyondan fazla kişinin Threads’e kaydolduğunu ve bunun da Threads’i tarihin en süratli büyüyen uygulamalarından biri haline getirdiğini duyurmuştu.

Şirketin, kullanıcıların ilgisini canlı tutabilecek “elde tutmayı sağlayan özellikler” eklemek için çalıştığı bildirildi.